Тиждень доброчесності
З метою знайомства учнівства з поняттям «доброчесність», актуалізації та поглиблення знань про корупцію, її негативні наслідки, вихователями та класними керівниками
КЗ «Матвіївська загальноосвітня санаторна школа-інтернат І-ІІІ ступенів» ЗОР було проведено Всеукраїнський Урок доброчесності у рамках Тижня доброчесності—2024.
Саме у школі, змалечку, ми закладаємо основи доброчесності у свідомість дітей, допомагаючи їм розуміти важливість чесних і справедливих рішень. Тиждень доброчесності в школі — це можливість для нас разом виховувати майбутнє покоління, яке будуватиме суспільство на засадах рівності та справедливості.
ТИЖДЕНЬ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ
У КЗ "Матвіївська загальноосвітня школа-інтернат І-ІІІ ступенів" ЗОР урочисто відкрито ТИЖДЕНЬ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ.
Учні активно досліджували переваги й недоліки використання сучасних технологій, розглядали різноманітні платформи, що працюють на базі штучного інтелекту. Вони дізналися, як ці інструменти можуть допомогти в навчанні, повсякденному житті та майбутніх професіях.
Такий захід сприяє розвитку критичного мислення та навичок цифрової грамотності серед школярів.
В рамках ТИЖНЯ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ учениці цікаво і креативно працювали на уроці трудового навчання.
Завдяки сервісам ШІ згенеровано відео-звернення відомого кутюр'є П'єра Кардена, алгоритм правильного вимірювання параметрів тіла людини для побудови кресленника швейного виробу, створено приклади ескізів вечірнього святкового образу з вишитим орнаментом. Через інтерактивні засоби вдалося зацікавити дітей, створити атмосферу присутності у модному ательє.
Зустрічайте мистецький бум ТИЖНЯ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ.
Протягом дня вихованці продовжували опановувати роботу ШІ, креативили із сервісами для створення та генерації різноманітних варіантів зображень.
Діти порівнювали результати творчості людини та комп'ютера. Найбільше лайків отримали роботи, створені власноруч, оскільки емоції, які виникають у автора ‐ неповторні.
В рамках тижня ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ для учнів 9-10 класів відбулися дебати на тему «Користь і шкода використання сервісів штучного інтелекту під час навчання». Під час обговорення школярі вчилися формувати власну позицію та доводити свою думку щодо переваг і недоліків використання ШІ.
ШІ – це звісно потужний інструмент, який може значно покращити процес навчання. Проте, з дітьми ми дійшли до висновку, що використання ШІ повинно бути збалансованим.Тільки при правильному використанні він може стати помічником.
В останній день тижня, присвяченого ШІ, здобувачі освіти підсумовували ключові події заходу, ділилися враженнями та результатами роботи. Ще раз обговорили перспективи розвитку ШІ, виклики та етичні аспекти його використання.
Ознайомилися з новим поняттям ‘’Машинне навчання’’ ( підрозділ штучного інтелекту). На відміну від традиційних комп’ютерних програм, де рішення та правила розробляються людьми, програми машинного навчання можуть «навчитися» приймати власні рішення на основі даних і відгуків. Це дозволяє програмам машинного навчання знаходити тенденції та шаблони у величезній кількості даних, у тому числі шаблони, які людям важко вловити. Вони також можуть самовдосконалюватися без втручання людини, робити прогнози та працювати зі складними мінливими середовищами.
Переглянули відео «Машинне навчання та упередженість людини», яке пояснює, що таке машинне навчання та як упередженість людини може проникнути в інструменти машинного навчання.
Для того, щоб дати відповідь на запитання ''Чи вважаєте ви, що штучний інтелект (ШІ) занадто складний для використання?'', виконали проєкт, де використали штучний інтелект, щоб навчити веб-інструмент Teachable Machine класифікувати щасливі та сумні обличчя.
В КЗ "Матвіївська загальноосвітня школа-інтернат І-ІІІ ступенів" ЗОР відбувся тиждень інформатики «Години коду» . Мета проведеного заходу полягала у якісному використанні штучного інтелекту як інструменту для навчання, розвитку та мотивації учнів отримувати нові, цікаві знання. Учні практикували залучення ШІ до написання коду програми, створювали музичні композиції сучасних митців. Проведена година коду продемонструвала використання ШІ у житті, навчанні. Діти створювали алгоритми для аналізу даних, проводили дослідження можливості автоматизації рутинних задач.
Кожна дитина створила свій унікальний продукт слідуючи інструкції і проявляючи власну креативність, цифрову грамотність, мислення, при цьому залучала ШІ.
Завдяки активній інтеграції ШІ у дане заняття, мені, як вчителю вдалося більше зосередитися на індивідуальній роботі з учнями, кожен мав змогу продемонструвати своє творіння і отримати фідбек.
Використання ШІ враховує індивідуальні можливості кожного учня, стимулює до вивчення і поглиблення знань із програмування, відкриваючи нові перспективи для освіти.
Тиждень «Штучного інтелекту»
«Технології в русі»
Учні знайомилися з можливостями сучасних технологій та застосунків, заснованих на ШІ, якими
можна користуватися під час власних тренувань.
1.Розпочали з коротенького ролика генерованого за допомогою ШІ на платформі Invideo про те, як штучний інтелект змінює спортивну індустрію.
Як ШІ змінює спортивну індустрію.
2.Перейшовши до практичної частини використовували чати ChatGPT та
https://www.chatbotgen.com/chat-with/ai-fitness-trainer де учні спілкувалися з віртуальними тренерами, робили запити, що до комплексів вправ, отримували
персональні рекомендації з різних аспектів тренувального процесу.
3. Використовували сучасний гаджет «Фітнес-браслет», який допомагав відстежити фізичну активність, стан здоров'я та прогрес у тренуваннях.
4.Найбільш захопливим виявився інтерактивний мобільний додаток Just Dance Now, що дозволяє учням самостійно вибирати популярні хіти, повторюючи рухи за віртуальними танцюристами. Додаток оцінює точність рухів у режимі реального часу за допомогою технологій розпізнавання руху. Смартфон використовується як контролер рухів, який підключався до веб-браузера на комп'ютері. Усі діти в залі танцювали, а система шукала найкращих за якістю повторення рухів.
5. Поради щодо організації та проведення дня тижня Штучного інтелекту
(Технології в русі) були отримані за допомогою https://chatgpt.com/.
Челендж «Незалежна Україна очима ШІ»
З метою формування поваги, любові та ціннісного ставлення до України здобувачі освіти комунального закладу «Матвіївська загальноосвітня санаторна школа-інтернат І-ІІІ ступенів» Запорізької обласної ради взяли активну участь у відкритому челенджі «Незалежна Україна очима ШІ». Для участі у даному челенджі необхідно було: обрати будь-який інструмент для генерації за допомогою штучного інтелекту статичних та анімованих зображень, згенерувати зображення за тематикою челенджу, зберегти згенероване зображення і прикріпити його у заповнену реєстраційну форму. За допомогою генератора картин на базі ШІ – Adobe Firefly вихованці перетворили звичайний текст на зображення, просто ввели нескладний опис для генерації зображення, а потім налаштували результат для отримання вигляду живопису. За підсумками челенджу вихованці закладу були нагороджені дипломами від організаторів.