Річний план роботи школи - інтернату на 2023/2024 навчальний рік
Наказ "Про дотримання академічної доброчесності учасниками освітнього процесу"
Положення про академічну доброчесність учасників освітнього процесу
Положення про використання штучного інтелекту в освітньому процесі
Протоколи засідань педагогічної ради
Протокол №1 від 23 серпня 2023 року
Протокол №4 від 28 грудня 2023 року
Протокол № 9 від 31 травня 2024 року
Плани роботи ШМО
Теоретичний семінар «Нейронна мережа. Штучний інтелект. Як навчають ШІ»
В КЗ «Матвіївська загальноосвітня санаторна школа-інтернат І-ІІІ ступенів» ЗОР відбувся теоретичний семінар. Мета семінару полягала в тому, щоб ознайомити учасників з основними принципами роботи нейронних мереж та сучасними методами навчання ШІ. Педагоги знайомилися з інструментами та платформами для використання ШІ в освіті. Учасники семінару відзначили широкий спектр можливостей, які відкриває ШІ для освіти: індивідуалізація навчання, автоматизація рутинних завдань, створення нових інтерактивних навчальних матеріалів тощо. Семінар продемонстрував високий рівень зацікавленості учасників до теми використання ШІ в освіті. Учасники семінару дійшли висновку, що ШІ має великий потенціал для трансформації освіти, але при цьому необхідно забезпечити відповідальне і етичне використання цієї технології.
Сучасна освіта потребує інноваційних підходів!
Педагоги КЗ «Матвіївська загальноосвітня санаторна школа-інтернат І-ІІІ ступенів» ЗОР успішно завершили курс «Цифрові навички для освіти з Google» та опанували сервіс «Gemini» – потужний інструмент штучного інтелекту від Google, який відкриває перед навчанням безмежні можливості.
Завдяки цьому наші учні отримають:
- Більше можливостей для самостійної роботи;
- Розвиток цифрової грамотності;
- Розвиток критичного мислення;
- Підвищення мотивації до навчання;
- Підготовка до викликів майбутнього.
Загалом, «Gemini» дозволяє персоналізувати навчання, підвищити ефективність навчального процесу та розвиває навички ХХІ століття.
Тиждень доброчесності
З метою знайомства учнівства з поняттям «доброчесність», актуалізації та поглиблення знань про корупцію, її негативні наслідки, вихователями та класними керівниками
КЗ «Матвіївська загальноосвітня санаторна школа-інтернат І-ІІІ ступенів» ЗОР було проведено Всеукраїнський Урок доброчесності у рамках Тижня доброчесності—2024.
Саме у школі, змалечку, ми закладаємо основи доброчесності у свідомість дітей, допомагаючи їм розуміти важливість чесних і справедливих рішень. Тиждень доброчесності в школі — це можливість для нас разом виховувати майбутнє покоління, яке будуватиме суспільство на засадах рівності та справедливості.
Проблемний семінар «Штучний інтелект в педагогічній діяльності»
В КЗ «Матвіївська загальноосвітня санаторна школа-інтернат І-ІІІ ступенів» ЗОР відбувся семінар, мета якого полягала в обговоренні можливостей та викликів, пов’язаних із застосуванням ШІ в педагогічній діяльності, а також необхідності забезпечення академічної доброчесності та розвитку критичного мислення учнів.
Були розглянуті питання, пов’язані з академічною доброчесністю (плагіат, використання ШІ для написання робіт), а також необхідності вміння правильно оцінювати інформацію, згенеровану ШІ, що сприятиме розвитку критичного мислення учнів. Педагоги ділилися власним досвідом успішного застосування ШІ в навчальному процесі. Учасники об’єдналися в робочі групи для розробки спільних проєктів. Були визначені пріоритетні напрямки для подальших досліджень у галузі використання ШІ в освіті.
ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИЙ МАРАФОН
Традиційний Всеукраїнський конкурс «МАН-Юніор Ерудит» – унікальна можливість для талановитих школярів продемонструвати свої знання, логічне мислення та творчий потенціал. Це захопливий інтелектуальний турнір, де юні науковці змагаються у знаннях з різних предметів.
32 учасники наукового марафону, що відбувся в КЗ «Матвіївська загальноосвітня санаторна школа-інтернат І-ІІІ ступенів» ЗОР, продемонстрували високий рівень знань та вміння вирішувати складні завдання.
Цьогорічний захід став особливим, адже вперше його відкриття відбулося за допомогою штучного інтелекту, що зробило подію ще більш сучасною та інноваційною. Відомі науковці у галузі історії, фізики та біології привітали молодь.
Конкурс «МАН-Юніор Ерудит» підтверджує, що в Україні підростає покоління талановитих і допитливих молодих людей. Учасники не лише продемонстрували свої знання, а й отримали незабутній досвід.
Шкільний науково-практичний діалог «Використання технологій ШІ в освіті»
В КЗ «Матвіївська загальноосвітня санаторна школа-інтернат І-ІІІ ступенів» ЗОР відбувся шкільний науково-практичний діалог за участі науковців та фахівців ІТ галузі. Мета конференції полягала в обміні досвідом, ідеями та найкращими практиками застосування технологій ШІ в навчанні, а також в обговоренні викликів і перспектив розвитку цієї галузі. Конференція охопила широкий спектр тем, пов'язаних з використанням ШІ в освіті, зокрема: ШІ як інструмент для індивідуалізації навчання: адаптація навчальних матеріалів до потреб кожного учня, створення персоналізованих навчальних траєкторій. Розвиток критичного мислення та творчості за допомогою ШІ: застосування ШІ для стимулювання творчого мислення, вирішення проблем, аналізу даних.
Етичні аспекти використання ШІ в освіті:забезпечення справедливості, прозорості та безпеки при використанні ШІ-технологій.
Підготовка вчителів до роботи зі ШІ: необхідність підвищення кваліфікації педагогічних працівників для ефективного використання ШІ в освітньому процесі.
ТИЖДЕНЬ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ
У КЗ "Матвіївська загальноосвітня школа-інтернат І-ІІІ ступенів" ЗОР урочисто відкрито ТИЖДЕНЬ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ.
Учні активно досліджували переваги й недоліки використання сучасних технологій, розглядали різноманітні платформи, що працюють на базі штучного інтелекту. Вони дізналися, як ці інструменти можуть допомогти в навчанні, повсякденному житті та майбутніх професіях.
Такий захід сприяє розвитку критичного мислення та навичок цифрової грамотності серед школярів.
В рамках ТИЖНЯ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ учениці цікаво і креативно працювали на уроці трудового навчання.
Завдяки сервісам ШІ згенеровано відео-звернення відомого кутюр'є П'єра Кардена, алгоритм правильного вимірювання параметрів тіла людини для побудови кресленника швейного виробу, створено приклади ескізів вечірнього святкового образу з вишитим орнаментом. Через інтерактивні засоби вдалося зацікавити дітей, створити атмосферу присутності у модному ательє.
Зустрічайте мистецький бум ТИЖНЯ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ.
Протягом дня вихованці продовжували опановувати роботу ШІ, креативили із сервісами для створення та генерації різноманітних варіантів зображень.
Діти порівнювали результати творчості людини та комп'ютера. Найбільше лайків отримали роботи, створені власноруч, оскільки емоції, які виникають у автора ‐ неповторні.
В рамках тижня ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ для учнів 9-10 класів відбулися дебати на тему «Користь і шкода використання сервісів штучного інтелекту під час навчання». Під час обговорення школярі вчилися формувати власну позицію та доводити свою думку щодо переваг і недоліків використання ШІ.
ШІ – це звісно потужний інструмент, який може значно покращити процес навчання. Проте, з дітьми ми дійшли до висновку, що використання ШІ повинно бути збалансованим. Тільки при правильному використанні він може стати помічником.
В останній день тижня, присвяченого ШІ, здобувачі освіти підсумовували ключові події заходу, ділилися враженнями та результатами роботи. Ще раз обговорили перспективи розвитку ШІ, виклики та етичні аспекти його використання.
Ознайомилися з новим поняттям ‘’Машинне навчання’’ ( підрозділ штучного інтелекту). На відміну від традиційних комп’ютерних програм, де рішення та правила розробляються людьми, програми машинного навчання можуть «навчитися» приймати власні рішення на основі даних і відгуків. Це дозволяє програмам машинного навчання знаходити тенденції та шаблони у величезній кількості даних, у тому числі шаблони, які людям важко вловити. Вони також можуть самовдосконалюватися без втручання людини, робити прогнози та працювати зі складними мінливими середовищами.
Переглянули відео «Машинне навчання та упередженість людини», яке пояснює, що таке машинне навчання та як упередженість людини може проникнути в інструменти машинного навчання.
Для того, щоб дати відповідь на запитання ''Чи вважаєте ви, що штучний інтелект (ШІ) занадто складний для використання?'', виконали проєкт, де використали штучний інтелект, щоб навчити веб-інструмент Teachable Machine класифікувати щасливі та сумні обличчя.
КРОК ДО НАУКИ
Освіта ХХІ століття – це освіта для життя.
ЇЇ стрижень – становлення й розвиток самодостатньої, конкурентоспроможної особистості, готової до самореалізації у сучасному соціумі. Одним із основних завдань, які реалізують дану складову освітнього процесу, є залучення до науково-дослідницької роботи.
В КЗ «Матвіївська ЗОСШ-інтернат І-ІІІ ступенів» ЗОР відбулося засідання Шкільного наукового товариства «Ерудит». У рамках засідання пройшов передзахист науково-дослідницької роботи учнів-членів МАН. Улітенко Дар`я, учасник Малої академії наук, запросила нас у захопливу подорож у минуле. Вона представила результати свого дослідження мисливського промислу на Запорозьких вольностях у XVIII столітті.
Готуючи презентацію, Дар`я використала інструменти ШІ, за допомогою яких спробувала відтворити картину флори і фауни південних степів України 18 століття. Презентація викликала жваву дискусію. Учні задавали цікаві питання про звичаї козаків, пов’язані з полюванням, про вплив полювання на природу та про те, як змінювалося мисливство з часом.
Науковий керівник Шашкіна Оксана Анатоліївна підкреслила важливість таких досліджень для збереження історичної пам’яті та виховання почуття патріотизму у молоді.
Штучний інтелект – персональний помічник сучасної людини
Учні КЗ "Матвіївська загальноосвітня санаторна школа-інтернат І-ІІІ ступенів" ЗОР на заняттях з інформатики під керівництвом досвідченого вчителя Свиридова Дмитра Володимировича взяла на себе амбітне завдання: зібрати один робочий комп’ютер із трьох старих, які вже не використовувалися.
Щоб створити функціональну машину із запчастин розібраних комп’ютерів, дітям прийшов на допомогу штучний інтелект. Завдяки спеціальній програмі вони змогли ідентифікувати кожен компонент та отримати детальні інструкції щодо його підключення до нового пристрою.
Злагоджена робота дітей та вчителя дала необхідний результат - комп’ютер запустився!
Цей захід став не лише цікавим досвідом, але й цінним уроком. Діти зрозуміли, що завдяки наполегливості, командній роботі та сучасним технологіям можна досягти навіть найскладніших цілей.